۱۳۹۹ فروردین ۲۴, یکشنبه

چطور فدراسیون بدون رئیس می خواهد سرنوشت لیگ را تعیین کند !

رئیس هیئت مدیره باشگاه بادران می گوید به هیچ وجه نمی توان بازی های لیگ یک را نیمه کاره رها کرد و صعود کننده ها به لیگ برتر را با جدول فعلی مشخص کرد.
ماجرا از این قرار است که مدیران دو باشگاه کرمانی (مس کرمان و مس رفسنجان) معتقدند، اگر قرار بر لغو مسابقات باشد، باید جدول فعلی لیگ که دو تیم مس رفسنجان و مس کرمان رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند، ملاک صعود به لیگ برتر در دوره بیستم باشد ولی قربانیان مدیرعامل باشگاه بادران که تیمش چند سالی می شود یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است ولی در هر دوره مسئله ای این تیم را از صعود بازمی دارد به موضع دو باشگاه کرمانی و به خصوص مس رفسنجان که با ۵۷ امتیاز صدرنشین مسابقات است، واکنش تندی در گفتگو با ورزش سه نشان داده  و به دوران مربیگری محمد ربیعی در بادران اشاره کند  و می گوید که او در هفته های پایانی خودش تیمش را نابود می کند، پس اینکه در این مقطع مس رفسنجان در صدر جدول است، نمی تواند دلیلی برای شایستگی و صعود آنها به لیگ برتر باشد.
او اینطور حرف هایش را با ما آغاز کرد: « اولا هشت مسابقه مانده است. یک زمانی یک بخشنامه جهانی توسط خود فیفا ابلاغ می شود و باید اجرا شود؛ حالا هر چیزی که می گویند. این می تواند یک نسخه قابل احترام باشد. مثل اساسنامه اشتباهی که دوستان نوشته بودند و حالا مجبور شدند که آن را اصلاح کنند. حالا فدراسیونی که الان رئیس هم ندارد، بیاید یک نسخه برای لیگ بپیچد که نمی شود؛ آن هم برای ما که بازی های سختمان را انجام داده ایم.»
گفتم ربیعی خودش تیمش را نابود می کند
رئیس هیئت مدیره شرکت بادران ادامه داد:« ما پنج بازی خانگی داریم و سه بازی بیرون از خانه که با تیم های مدعی هم نیست. من صحبتی که کردم در مورد آقای ربیعی بود و خودش هم می داند که چقدر او را دوست دارم. من گفتم که بازی های سخت آقای ربیعی هنوز باقی مانده است و یک بازی هم با ما دارد. من قلبا آقای ربیعی را دوست دارم و پیام های او هم موجود هست که به من پدر می گوید. من گفتم که با آقای ربیعی کار کرده ام و می دانم که اگر بازی را ببازد، خودش با تصمیماتی اشتباهی که می گیرد، تیمش را به هم می ریزد و بقیه بازی ها را هم نتیجه نمی گیرد. این حرف را من زده ام و نمی توانم بگویم که حرفی نزده ام.»
او با استرسی که به تیم وارد می کرد، باعث نتیجه نگرفتن می شد
او با اشاره به دوران حضور ربیعی مربی فعلی صدرنشین مسابقات مس رفسنجان توضیح داد:« ما قبلا در دوران آقای ربیعی از روانپزشکان استفاده کردیم تا بفهمیم دلیل چه بوده است. به هر حال دلیل هر چه بود از یک تعویض اشتباه یا استراتژی اشتباه، استرس هایی که خود آقای ربیعی در ادامه ایجاد می کرد، باعث می شد که بقیه بازی ها را هم ببازیم. »
آیا کسی مطمئن است ربیعی از ۸ بازی حتی می تواند ۸ امتیاز بگیرد؟
قربانیان افزود:« ما قبل از این داستان کرونا  ۷۰ درصد پول بازیکنان را داده ایم ولی دو فصل قبل که آقای ربیعی بود، چون بر اساس امتیاز پول می دادیم، تا نیم فصل ۹۰ درصد پول بچه ها را داده بودیم. در زمان آقای ربیعی فوق فول پول می دادیم ولی آیا ایشان فوق فول نتیجه می گرفت. من حرفم این است که چه کسی می تواند تضمین کند که تیم مس رفسنجان از ۸ بازی باقی مانده حتی هشت امتیاز و نه بیشتر بگیرد. ضمن اینکه آقای کاظمی مربی بسیار با تجربه و با دانشی است و از صعود تیمش مطمئن است.»
فرهاد کاظمی قسم خورد، بادران صعود می کند
او سپس با اشاره به اینکه فرهاد کاظمی قول داده که بادران در میان صعود کننده ها خواهد بود، اضافه کرد:« من نمی خواهم از آقا فرهاد بیش از حد تعریف کنم. آقای فرهاد هیئت دارد و آدم مذهبی ای است. ایشان در جمع بازیکنان و مدیران به امام حسین قسم خورد که تیم به راحتی صعود می کند و گفت اگر صعود نکردیم، من از فوتبال کنار می روم. پس کسی که اینقدر تجربه دارد و از بازیکنانش شناخت خوبی دارد و می گوید تیمش صعود می کند، آیا می توان با یک تصمیم گفت که تیمش هشت بازی باقی مانده را انجام ندهد و دو تیم فعلی جدول صعود کنند؟!».
چطور فدراسیون بدون رئیس می خواهد سرنوشت لیگ را تعیین کند !
بهترین راه برگزاری مسابقات است
از قربانیان در مورد راه حل او پرسیدیم که او گفت:« یک روش خیلی ساده این است که هشت بازی باقی مانده بدون تماشاگر برگزار شود.»
می توان بازی های حذفی برگزار کرد
او سپس با توضیح موقعیتی که ممکن است زمان کافی در اختیار مسئولان سازمان لیگ نباشد، به راه حل جدید اشاره کرد و عنوان کرد:« اگر می گویند تعداد بازی های زیاد است این هم روش دارد. می توان هر لیگ را به دو دسته یا سه دسته تقسیم کرد. منظورم این است که دسته اول و دوم برای صعود و سقوط بازی کنند و دسته سوم اصلا بازی نکنند؛ دسته سوم تیم های میانه جدول هستند. به طور مثال در لیگ هشت تیم می تواند برای صعود بجنگد و هشت برای سقوط. این هشت تیم می توانند سه بازی انجام بدهند. بازی های دو حذفی انجام بدهند که خدایی ناکرده تیمی که شایسته است با یک بازی حذف نشود. این پیشنهاد در صورتی است که قرار باشد تعداد بازی های کم شود. این دو حذفی اینطور می شود که هشت تیم با هم بازی می کنند و چهار تیم به دسته برنده می رود و چهار تیم به دسته بازنده می رود. بعد چهارتایی که در گروه برنده هستند، با برنده های گروه بازنده بازی می کنند و بعد این دو گروه با هم بازی می کنند تا دو تیم صعود کننده مشخص شود. البته این روش را من پیشنهاد نمی کنم و فقط در صورتی است که زمان لازم وجود نداشته باشد.»
دوست نداریم بازی نکنیم، مگر یک دستور جهانی باشد
او حرف هایش را اینطور خاتمه داد:« ما دوست نداریم بازی ها برگزار نشود، مگر اینکه یک چیز جهانی باشد، که دیگر حرفی نداریم. اگر یک یا دو بازی مانده بود، مشکلی نبود ولی حالا که هشت بازی مانده است، اصلا نمی توان پیش بینی کرد. اکثر بازی های باقی مانده ما هم با تیم های رقیب است و شانس زیادی برای صعود داریم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جریان‌هایی که حتی قهرمانان المپیک شنا به مقابله با آن قادر نیستند/نحوه شناکردن در کانال‌های آبی

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با بیان اینکه جریان‌های شکافنده در همه آب‌های شمال و جنوبی کشور وجود دارد...